Hogeschool Rotterdam hijst nieuwe regenboogvlag op Coming Out Day

11 oktober 2019

Eindelijk was het zover: het moment voor docent en ontwerper René Huitema om de nieuwe regenboogvlag van Hogeschool Rotterdam te hijsen. René deed dit samen met collegevoorzitter Ron Bormans. Ondanks het herfstachtige weer werd het een vrolijke ceremonie.

De nieuwe kleurrijke vlag wappert de hele dag op het dak van de hogeschool, want het is vandaag (11 oktober) Coming Out Day. Hogeschool Rotterdam wil op deze dag de LHBTI+ gemeenschap extra steunen. Dit jaar met een unieke Hogeschool Rotterdam-regenboogvlag, ontworpen door iemand uit onze eigen organisatie. De hogeschool organiseerde hiervoor een ontwerpwedstrijd die uiteindelijk 26 inzendingen opleverde.

Het ontwerp van René Huitema kwam als winnaar uit de bus. Zijn ontwerp 'Dynamic Identity' reflecteert het inclusieve en unieke karakter van onze studenten en medewerkers. Het bijzondere aan deze vlag is dat de kleuren in elkaar overvloeien en dat er verschillende vlaggen met verschillende kleurencombinaties gehesen worden. Op onze hoofdlocaties Academieplein, Rochussenstraat, Museumpark, Wijnhaven/Blaak en Kralingse Zoom hangen vandaag dus verschillende, unieke vlaggen.

René is trots op het resultaat: "De vlag is op groot formaat mooier dan ik had durven denken. Echt perfect! Ik ben heel erg blij dat de hogeschool dit mogelijk heeft gemaakt."

René mocht de vlag op Museumpark zelf hijsen. Daarvoor ging hij met voorzitter Ron Bormans het dak van Museumpark op. Benieuwd hoe dat ging? Bekijk onze video.