'Zelfmanagement ligt op het snijvlak van ziekte en het dagelijks leven'

Korte animatiefilm en interview met Dr. AnneLoes van Staa

18 december 2018

In 2012 is het onderzoeksprogramma NURSE-CC gestart om verpleegkundigen handreikingen te bieden over hoe je zelfmanagementondersteuning in de praktijk vormgeeft. Een veelomvattend programma waaraan Hogeschool Rotterdam, het Erasmus MC en de Erasmus Universiteit van Rotterdam intensief hebben samengewerkt onder leiding van Dr. AnneLoes van Staa, lector Transities in Zorg bij Kenniscentrum Zorginnovatie.

Hoe kunnen verpleegkundigen patiënten nu echt ondersteunen bij zelfmanagement? Op welke manier kunnen zij het verschil maken? En wat zijn daarbij de uitdagingen? In een uitgebreid interview vertelt Dr. AnneLoes van Staa over de opzet en impact van het onderzoek. Lees het artikel of bekijk nu de korte animatiefilm!

Meer informatie is te vinden op de website van het programma NURSE-CC.