Menu
    English

    FeedbackFruits - Interactive Document

    applicatie

    Wil je studenten begeleiden bij het lezen van een tekst en hen gericht laten nadenken over onderwerpen uit de tekst? Met 'Interactive Document' van FeedbackFruits kun je door middel van vragen en stellingen jouw studenten uitdagen om de tekst echt in te duiken!

    Deze applicatie gebruik je voor:  voorkennis activeren discussiëren zelfregulerend leren


    Kracht van deze applicatie

    Als docent biedt FeedbackFruits Interactive Document een krachtige tool waarmee jij jouw lesmateriaal kunt transformeren in een interactieve en boeiende leerervaring voor studenten. Door gebruik te maken van functies zoals annotaties, discussies en peer feedback, kunnen studenten actief betrokken worden bij de lesstof. Dit bevordert niet alleen hun begrip, maar stimuleert ook kritisch denken en samenwerking binnen de klas.

    Indruk van FeedbackFruits Interactive Document

    Voor studenten biedt FeedbackFruits Interactive Document een dynamische leeromgeving waarin zij actief kunnen participeren en betrokken blijven bij het leerproces. Door de mogelijkheid om notities te maken, vragen te stellen en feedback te geven, kunnen zij hun begrip verdiepen en hun eigen leertraject actief sturen. Hierdoor wordt leren niet alleen effectiever, maar ook leuker en meer op maat gemaakt voor individuele behoeften.

    Praktische vragen

    FeedbackFruits is onderdeel van de DLO (Digitale LeerOmgeving) van Hogeschool Rotterdam. Dit betekent dat jij als docent hier direct mee aan de slag kunt. FeedbackFruits heeft geen eigen omgeving, maar werkt vanuit Brightspace. Voor meer informatie over FeedbackFruits en Brightspace ga je naar de desbetreffende screenstepslive pagina van de hogeschool. 

    Je kunt de betrokkenheid van studenten vergroten door interactieve elementen toe te voegen aan het lesmateriaal, zoals polls, quizzes of discussievragen. Ook het regelmatig monitoren en reageren op de bijdragen van studenten kan de betrokkenheid stimuleren. Daarnaast is het belangrijk om het gebruik van FeedbackFruits Interactive Document te integreren in een breder leerproces en studenten te laten zien hoe het bijdraagt aan hun leerdoelen.

    Je kunt middelen inzetten om het proces van peerfeedback te structureren, zoals rubrics of richtlijnen voor constructieve feedback, om de kwaliteit en relevantie van de feedback te verbeteren. Daarnaast is het belangrijk om de studenten te begeleiden en te stimuleren om specifiek en opbouwend te zijn in hun feedback, en om hen aan te moedigen om elkaars feedback te evalueren en te bespreken.

    Ervaring van anderen

    Machiel Blok

    Machiel Blok

    FeedbackFruits zorgt voor interactie en betrokkenheid, maar zorgt ook voor data waarmee ik kan inspelen op persoonlijke onderwijsbehoeften. Het brengt in kaart wie de kennisbasis wel/niet heeft begrepen. Hierdoor kan ik goed differentiëren binnen de les.

    Kom je er niet uit?