Immersive Tech

2024 – 2025

Immersive Tech gaat over alle technologieën zoals Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR). De impact van deze technologieën is zeer divers en toepassingen zijn terug te vinden in trainingen, simulaties in bouw- en industrie, gezondheidszorg, cultuur en media. Hogeschool Rotterdam leidt studenten op om immersieve technologie op een innovatieve en verantwoorde manier in te zetten en te ontwikkelen binnen hun vakgebied.

Toon:

Save the date: Hackathon Immersive Tech Week Rotterdam

2 december – 4 december 2024

Sinds een aantal jaren is Hogeschool Rotterdam partner van het evenement Immersive Tech Week (4 tot en met 6 december). Het evenement biedt unieke inkijk in de mogelijkheden van immersieve technologie. De hackathon is een van de hoogtepunten van het programma. Studenten werken samen aan immersieve, innovatieve oplossingen voor een van de challenges!

Bekijk de video hieronder voor een sfeerimpressie van Immersive Tech Week 2023.

Een evenement voor elke discipline

Tijdens dit evenement leren studenten alles over de mogelijkheden van immersieve technologie! Tijdens de hackathon werken studenten gedurende 3 dagen in een transdisciplinair team aan innovatieve, immersieve oplossingen. Denk aan zorg & haptics, de samenleving in de toekomst of een empathische, virtuele avatar!

We zoeken studenten vanuit verschillende disciplines uit verschillende domeinen. Ben jij een software of hardware developer, 3D artist of storyteller? Of ben je een student in de zorg of marketing & business? Of ken je studenten die hieraan mee zouden willen doen? Spoor ze aan om mee te doen aan de hackathon. Door mee te doen, doen studenten unieke ervaring op en maken ze kans op mooie prijzen!

Twijfel jij over hoe je kunt bijdragen aan de hackathon? Neem een kijkje in de verschillende rolbeschrijvingen of neem contact met ons op!

Wil je betrokken worden bij, of op de hoogte blijven van de komende editie van Immersive Tech Week? Meld je aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond het evenement. Of neem een kijkje op www.vrdays.co.

Meld je aan voor de nieuwsbrief