Onderzoek samen met leerlingen, ouders en het schoolbestuur hoe je van het schoolplein van een basisschool een klimaatadaptieve leeromgeving maakt. Hierbij denk je na over de indeling van de buitenruimte en ontwerp je een toekomstbestendig schoolplein, waarop kinderen veilig kunnen spelen en leren.
De challenge vindt plaats bij Daltonschool De Tweemaster in Pijnacker. De Tweemaster is een basisschool dat is gehuisvest in een relatief nieuw schoolcomplex. Hierdoor is de buitenruimte nog niet volledig aangepast op de wensen van de gebruikers. Hierdoor is het schoolplein niet alleen saai voor kinderen, ook is er weinig groen waardoor het met name in de zomermaanden buitenspelen geen pretje is. Aan jou de taak om hier verandering in aan te brengen!
Vanuit je eigen discipline voer je het gesprek met leerlingen, ouders en leerkrachten om de verschillende problemen van dit vraagstuk in kaart te brengen. Samen met je projectgroep denk je vervolgens na over een herinrichting van het schoolplein, waarbij je ook nadenkt over de uitvoerbaarheid en het onderhoud van het plan.
Contactpersonen
- Praktijkbegeleider: Sabine Luhrman
- Docent: Freek van Puffelen