Ontwerpwedstrijd Regenboogvlag

Hogeschool Rotterdam is een inclusieve school, waar iedereen welkom is en zichzelf mag en kan zijn. Maar voor sommige groepen, zoals de LHBTI+-gemeenschap, is emancipatie in de maatschappij nog niet vanzelfsprekend. Deze groep willen we extra steunen op Coming Out Day op 11 oktober. Dit jaar niet met een regenboogwimpel maar met een unieke Hogeschool Rotterdam-regenboogvlag, ontworpen door iemand uit onze eigen organisatie.

In totaal stuurden studenten en docenten 26 ontwerpen in, waarvan die van Annelies Vaandrager en René Huitema door de jury werden geselecteerd voor de grote finale. Vervolgens brachten 494 mensen hun stem uit op een van de twee inzendingen. De vlag van docent René Huitema werd uiteindelijk het winnende ontwerp. Zijn vlag ‘Dynamic Identity’ is op 11 oktober tijdens Coming Out Day gehesen op meerdere locaties van Hogeschool Rotterdam. Op locatie Museumpark door René Huitema zelf, samen met voorzitter Ron Bormans.

"We zijn verheugd door alle mooie ontwerpen die studenten en medewerkers uit de organisatie zijn gekomen. Uit de meegestuurde motivaties sprak veel respect en motivatie van de ontwerpers om zich in te zetten voor gelijkheid en inclusiviteit."

Loek van Buuren Juryvoorzitter en voorzitter van HR Pride

Over de ontwerpwedstrijd