Menu
    English

    Alex koos voor een economische opleiding

    “Je leert vanuit een bepaald perspectief kijken en denken.”

    “Ik ben altijd al creatief geweest, als kind was ik al druk met tekenen”, vertelt Alex Verkerk (18), student van de community Creative Marketing & Innovation bij de opleiding Commerciële Economie.

    “Na mijn afstuderen wil ik aan de slag in de creatieve sector en ik denk dat de goede economische basis die ik in mijn studie kreeg, helpt. Dat je niet alleen dingen kan maken, maar ook weet hoe je dat goed verkoopt.” 

    In het eerste jaar van zijn studie was de Creative Challenge. Een opdracht waarin studenten van alles moeten verkopen – of ze het nou leuk of mooi vinden of niet. “Als je iets heel erg lelijk vond, moest je daar een negatieve recensie over schrijven. En later moest je datzelfde product dan alsnog verkopen. Je leert producten of diensten op waarde te schatten, door bijvoorbeeld extra achtergrondinformatie te zoeken. En met een goede campagne spreek je na het onderzoek de juiste doelgroep aan.”  

    De ‘Creative Challenge’ leek Alex - voordat hij eraan begon - een onnodig onderdeel van zijn studie, maar aan het einde van het collegejaar ziet hij de meerwaarde: “Je leert vanuit een bepaald perspectief kijken en denken en het geeft je nieuwe ideeën.”  

    De opleiding vindt hij een ‘fijne community’ waarin er goed en intensief contact is met studenten én docenten. Zijn eerste stage liep Alex bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in tomaten: “Iets héél anders dan mijn eigen achtergrond en daarom juist interessant." Hij kon de skills uit het eerste jaar van zijn opleiding kwijt in het maken van een tijdlijn voor het bedrijf en het bijhouden van social media-kanalen. In de toekomst wil Alex werk vinden in de mode-industrie, bijvoorbeeld in de marketing: “Daarin kan ik het creatieve én het economische goed kwijt.”