TIEN werkende mechanismen voor onderwijskwaliteit

Programma Grip op Onderwijskwaliteit en Studiesucces

In de publicatie TIEN werkende mechanismen voor onderwijskwaliteit die in juni 2024 is gepresenteerd, zijn praktijkcases en resultaten te vinden van wat het programma Grip op Onderwijskwaliteit en Studiesucces heeft opgeleverd voor de verschillende opleidingsteams en voor studenten.

Van 2020 tot en met 2024 hebben 28 opleidingen van Hogeschool Rotterdam gewerkt aan studiesucces door onderwijskwaliteit in het hogeschoolbrede programma Grip op Onderwijskwaliteit en Studiesucces (GOS).

In dit programma hebben de deelnemende opleidingen, het GOS-programmateam en de betrokken ondersteuners en deskundigen veel geleerd over wat werkt, wanneer je als team planmatig werkt aan onderwijskwaliteit en studiesucces. Daaruit is de publicatie 'TIEN werkende mechanismen voor onderwijskwaliteit' voortgekomen.

De publicatie biedt voor alle opleidingen handvatten om met plezier en succes aan de slag te gaan met innoveren en verbeteren van de opleiding en zo het studiesucces van onze studenten te vergroten.

Bekijk hieronder het filmpje over de tien werkende mechanismen