Menu
    English

    Hoe bereiken wij onze doelgroep nog meer?

    FBNR is (helaas) het grootste noodhulpbureau van Nederland. Wij verstrekken eenmalige giften tot 2500,- om acute noden van Rotterdammers te bestrijden. Een aanvraag wordt altijd ingediend door een hulpverlener. Op basis van het verhaal wordt afgewogen of een gift gerechtvaardigd is. Bij toekenning wordt het bedrag overgemaakt op de rekening van de hulpverlenende instantie of direct aan de begunstigde organisatie (bijvoorbeeld woningbouwvereniging bij het aflossen van huurschuld). Dit proces duurt maximaal 24 uur.

    FBNR ontvangt jaarlijks tussen de 3500 en 4000 aanvragen, waarvan ruim 70% (deels) wordt toegekend. We werken samen met hulpverleners in Rotterdam. De doelgroep is breed, van wijkteams, jeugdzorg en welzijnsorganisaties tot levensbeschouwelijke instellingen, bewindvoerders en scholen. Het is echter afhankelijk van de hulpverlener of FBNR wordt gevonden, en daar gaat mijn vraag ook over: Hoe kunnen we slim achterhalen welke Rotterdammers met acute noden nog worden gemist en via welke organisaties we hen ook kunnen bereiken?

    Wat levert deze opdracht op?

    Studenten brengen een advies uit aan het bestuur van FBNR met daarin een strategie om het bereik te vergroten, of wellicht de conclusie dat het bereik in Rotterdam al voldoende dekkend is en er op dit vlak geen verdere initiatieven nodig zijn.

    Kick-off

    De opdrachtgever, Tim Somers neemt per mail contact op.