Feestelijke Finale Stay on track

21 november 2024

Op donderdag 21 november vindt de Finale plaats van het vierjarige project Stay on track. Je bent van harte welkom om deel te nemen aan deze feestelijke bijeenkomst vol Inspiratie, Informatie en Inzet.

''Wat mijn droom is? Toen ik in de gesloten jeugdzorg terechtkwam, betekende dat het einde van mijn VWO. Nu heb ik een veilige woonplek en werk ik in de kinderopvang. Het gebrek aan liefdevolle aandacht, dat heb ik zelf ervaren, zet ik daar in als passie en visie om verandering te brengen. Ik droom ervan om me verder te ontwikkelen en Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen te gaan studeren''

Evita Pistorius, 19 jaar, co-researcher Stay on track

Jongeren die niet thuis kunnen wonen wegens een uithuisplaatsing of andere reden, maken vaak een scheve schoolcarrière door. Ze volgen niet het onderwijs dat past bij hun talenten, niveau of ambities. In Stay on track hebben professionals, jongeren, studenten, opleiders en onderzoekers vier jaar lang gewerkt aan het versterken van deze schoolloopbanen. Op de Feestelijke Finale presenteren we de ervaringen en resultaten van het onderzoek en de ontwikkelde bouwstenen.

Wat kan je verwachten?
    Laat je inspireren door de presentaties over het Recht op onderwijs van de Rotterdamse kinderombudsman Stans Goudsmit en het verhaal van orthopedagoge Sepideh Jahfari, over haar reis Van jeugdzorgkind naar jeugdzorginnovator. Promovenda Kiki Bruidegom presenteert de Onderzoeksresultaten en Leonore Gerrits en Sandra van Vreeswijk nemen je mee in de Pilot Samen oog voor school van Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond. Onderzoeker Karijn Aussems en ervaringsdeskundige Evita Pistorius sluiten de avond af met een interactieve sessie Jongerenparticipatie in onderzoek en praktijk, hoe doe je dat nu echt?

En er is meer: een ronde actieve workshops, verrassende intermezzo's door jongeren en lekkere hapjes & streetfood.

De Finale wordt geopend door Sarah Wilton-Wels, voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam.

Introducés welkom

We nodigen je van harte uit om deel te nemen, aarzel niet om collega's en jongeren mee te vragen. Jongeren die deelnemen ontvangen een cadeaubon.

• Datum: Donderdag 21 november
    • Tijd: 16:00 - 20:00 uur met hapjes & streetfood (inloop vanaf 15:30 uur)
    • Locatie: Hogeschool Rotterdam, locatie Museumpark, 11e etage
      s' Jacobplein 1, 3015 Rotterdam