Ivo Vrouwe
In een moderne wereld, gekenmerkt door versnelling, onzekerheid en complexiteit, evolueren zowel onderwijsontwerp als professionalisering, om binnen deze dynamiek van betekenis te zijn. Waar de vorige eeuw de nadruk legde op curriculumgericht onderwijs en het begin van deze eeuw op studentgericht onderwijs, richt wereldgericht onderwijs zich nu op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag. Door de toenemende snelheid van veranderingen in onze samenleving, is onderwijs steeds nauwer verbonden geraakt met studentenwelzijn, het werkveld en maatschappelijke opgaven. Om deze ontwikkeling te ondersteunen, introduceert Ivo Vrouwe in deze openbare het les mensgericht ontwerpen binnen onderwijs en digitalisering.
Bregje Termeer
Vanuit het lectoraat Diversiteit en Inclusiviteit in het Hoger Onderwijs zal Bregje Termeer samen met de expertisekring praktijkgericht onderzoek uitvoeren naar het versterken van diversiteit-sensitief handelen in het hoger onderwijs. Centraal staat de vraag hoe we kunnen navigeren tussen verschil en verbinding: hoe erkennen we betekenisvolle verschillen terwijl we zoeken naar wat ons verbindt? Het lectoraat wil verborgen vragen, persoonlijke ervaringen en nog ongehoorde verhalen van studenten en medewerkers ontdekken en ontsluiten om inzicht te krijgen in de onderliggende patronen van terugkerende D&I-vraagstukken rondom in- en uitsluiting in het hoger onderwijs.
Meer informatie
Binnenkort volgt meer informatie over de workshops en de mogelijkheid tot aanmelden.
Details
Datum | Donderdag 23 januari 2025 |
Tijd | 13.00 - 17.00 uur met aansluitend een borrel |
Locatie |
Hogeschool Rotterdam, S'jacobsplein 1, 11e etage |