Aftermovie
Resilience
15 intra- en entrepreneurs van all over the world deelden hun ervaringen op het gebied van ondernemerschap in “rough times” met 350 studenten van 7 universiteiten uit 4 continenten. Het onderwerp was resilience. Aan de orde kwamen zaken als problemen met leveranciers, klanten en human resources. Hoe ga je daarmee om? Hoe bereid je je voor op de toekomst?
Meer dan ooit staken de ondernemers de studenten een hart onder de riem. De boodschap was overduidelijk: investeer vooral in je team. Gevleugelde uitspraken als “People always go before the business. People are the business.” (Polo Welschen, Ikea Home Smart) and “At the end of the storm, there is a golden sky” (Joseph Meli, MaritimeMT) maakten indruk.
"People always go before the business. People are the business."
Ikea Home Smart
Video's per subthema
De studenten gingen iedere dag aan de slag met een nieuw subthema. De verschillende teams streden om de beste video per subthema te maken. Team 44, bestaande uit Daniëla Panneflek (ORM), Sam Hendriks (ORM), Meaghan Marin Ruelas (SJU, New York) en Alexandra Infante (IBaC en La Salle, Barcelona), kwam met hun video als winnaar uit de bus.
Blended
Door deze blended GEW hebben de opleiding ORM (Team Jaar 2) en het International Education Centre van de HRBS meer dan 350 studenten wereldwijd een uitdagende “cross-borders” onderwijservaring gegeven, die hen nog lang bij zal blijven. Hoe organiseer je een team dat bestaat uit deelnemers uit verschillende tijdszones? Hoe ga je om met cultuurverschillen en verschillen in motivatie? Kortom, uitdagingen die momenteel in iedere werkomgeving spelen. Maar, zoals Joseph Meli (MaritimeMT) verwoordde, “Calm Seas never made a Skilled Sailor.”
Met dank aan Team Jaar 2 ORM, International Education Centre (HRBS), Dokuz Eylul University (Izmir), EPHEC (Brussel), ESIC (Valencia), FAAP (Sao Paulo), St. John’s University (New York), UADE (Buenos Aires).