Studenttevredenheid is voor Hogeschool Rotterdam een belangrijke indicator om de kwaliteit van onze opleidingen en van de hogeschool in zijn totaliteit te meten.
‘We vinden het belangrijk dat studenten zich thuis voelen bij Hogeschool Rotterdam en tevreden zijn over de kwaliteit die we over de volle breedte van het onderwijs leveren. De NSE geeft studenten de gelegenheid om zich hierover uit te spreken en biedt ons vervolgens de mogelijkheid om onze kwaliteit nog verder te verbeteren', aldus collegevoorzitter Ron Bormans.
De enquête op Hogeschool Rotterdam loopt van woensdag 18 januari t/m zondag 12 maart. De uitkomsten komen medio mei beschikbaar. Dit jaar zullen we net als in voorgaande jaren veel aandacht besteden aan zichtbaarheid van de enquête op hogeschool breed niveau, maar ook aan de terugkoppeling van de resultaten van eventuele verbeterplannen aan studenten. Dit is belangrijk omdat studenten dan ook kunnen zien dat we als hogeschool hun mening serieus nemen en actie ondernemen op zaken die nog niet goed genoeg zijn.
De Nationale Studenten Enquête valt onder de verantwoordelijkheid van Stichting Studiekeuze123. Deze stichting is een initiatief van de studentenorganisaties (ISO, LSVb) en de onderwijskoepels (HBO-raad, VSNU en NRTO). Onderzoeksbureau GfK Intomart voert de enquête uit in opdracht van Studiekeuze123.