In zijn boek geeft Mulder een overzicht van het vrijetijdsgedrag in Nederland en zet hij op een inzichtelijke manier uiteen hoe de vrijetijdssector in Nederland is gestructureerd. De reikwijdte van de sector leisure is enorm, van rockfestivals tot de vakantie industrie en van cultuur en musea tot sport. De industrie groeit in omvang, terwijl de vrijetijdsconsument veeleisender wordt.
Martijn’s boek biedt, onder meer aan de toekomstige professionals die gaan werken in de leisuresector, inzicht in het veld en houvast om de huidige dynamiek en trends te begrijpen en te analyseren. Nieuw talent voor de sector moet immers de actuele trends en ontwikkelingen kunnen doorgronden om daarop in te spelen en er op een eigen manier vorm aan te geven.
Martijn Mulder doet momenteel onderzoek naar de invloed van festivalisering op de popindustrie, in het bijzonder naar de consequenties voor het live circuit. Dit promotieonderzoek is onderdeel van het project PopLive! dat wordt uitgevoerd onder leiding van het de Erasmus School of History, Communication and Culture (ESHCC). Het project wordt gefinancierd door NWO in het kader van het Smart Culture programma. Het onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met Mojo Concerts en de Vereniging van Nederlandse Poppodia en Festivals (NVPF).