Openhartige dialogen over racisme

05 oktober 2020

Op donderdag 1 oktober jl. organiseerde Hogeschool Rotterdam het tweede gesprek in een reeks over racisme.

Dit keer voor Engelstalige studenten en medewerkers. De hogeschool is gestart met deze reeks naar aanleiding van de vele reacties op de blog in Profielen over Black Lives Matter. Het eerste gesprek vond plaats op 14 juli, waar in totaal zo´n dertig studenten en medewerkers bij aanwezig waren.

Het gesprek stond afgelopen donderdag onder leiding van Jean Marie Molina (hoofddocent) en Jessica Shinnick (Internationalization advisor) en vond plaats in een kleine setting. Molina: “Juist het kleinschalige karakter zorgde voor openhartige gesprekken, waarin we echt de diepte konden opzoeken. Dat was heel waardevol en ook wel emotioneel. We waren vastberaden om tot concrete ideeen te komen voor wat wij zelf kunnen doen, maar ook wat wij van de hogeschool verwachten.

Meer dialogen, nu online

De hogeschool organiseert de komende tijd meer gesprekken over racisme. In verband met de aangescherpte corona-maatregelen vinden die niet meer plaats op een fysieke locatie, maar online. Met de gesprekken wil de hogeschool studenten en medewerkers uitnodigen om ervaringen te delen en ideeën uit te wisselen. De gesprekken zijn een opmaat tot concrete vervolgstappen die de hogeschool wil zetten om racisme tegen te gaan.

Deelnemen?

Medewerkers en studenten die willen deelnemen aan de online gesprekken kunnen zich aanmelden via aanmelder.

Lees eerdere berichten over de aanleiding van deze tafelgesprekken