Het OSG Hugo de Groot treedt daarin op als belangrijke samenwerkingspartner. Zo zijn 90 havo-/vwo-leerlingen van de Hugo uitgenodigd om de prototypes van de CMD-studenten te komen testen en feedback te geven. De leerlingen worden hierop voorbereid door ouderejaars CMD-studenten en leraren van ‘de Hugo’ zelf, die de havo-/vwo-leerlingen leren hoe je waardevolle feedback geeft en waarop je moet letten bij het beoordelen van digitale producten en diensten zoals CMD-studenten maken.
Doel van de samenwerking is het uitwisselen van ervaringen en belangrijker nog het vergroten van de kennis en het bewustzijn over culturele sensitiviteit bij zowel de leerlingen van ‘de Hugo’ als bij de CMD-studenten, en hoe belangrijk dat is. Een urgentie die door docenten van CMD en door de leraren van het OSG Hugo de Groot wordt gevoeld; beide onderwijsinstellingen kennen een zeer diverse leerling- en studentpopulatie. Door de middelbare scholieren en de studenten in een gemengde setting en op speelse wijze kennis bij te brengen over culturele sensitiviteit, hopen we bij te dragen aan een meer inclusieve samenleving waarin wederzijds begrip en respect centraal staan. Zo hopen wij onze leerlingen en studenten dichterbij elkaar brengen.
Het project is een eerste verkenning voor hopelijk meer samenwerkingen. We hopen deze in de toekomst uit te breiden naar nog meer maatschappelijk relevante thema’s.