Menu
    English

    Ontwikkeling pedagogische vaardigheden door socratisch gesprek

    Tien docenten van drie verschillende opleidingen en diverse nationaliteiten van de Rotterdam Business School (RBS) voerden socratische gesprekken over pedagogische momenten in the international classroom: onverwachte momenten in de klas waarop je onmiddellijk moet reageren. In 6 socratische gesprekken bespraken deze docenten verschillende cases uit de praktijk.

    RBS-docenten Cheryl Gerretsen en Sofie Smeets vertellen: “In een socratisch gesprek zoom je in op één casus, waarin velen zich herkennen. Het gesprek richt zich op het ‘hittepunt’: wat staat er op het spel? Vervolgens deel je ervaringen en perspectieven over datgene wat op het spel staat.”

    “Deelnemers merkten dat hun pedagogische vaardigheden toenamen en dat hun interculturele communicatie verbeterde. Deze methode voor professionalisering en teambuilding is ook online toe te passen. Bovendien gaf het delen van ervaringen vertrouwen in de klas.”

    Bekijk hier het filmpje over de resultaten.

    Contactpersoon: Cheryl Gerretsen en Sofie Smeets