Zorg voor kind en jeugd

Specifieke zorgbehoeften

Kan een kind met een chronische ziekte nog meedoen in de maatschappij? In deze minor ga je aan de slag met vraagstukken op het terrein van de zorg voor kinderen en jongeren met specifieke zorgbehoeften.

De Raad voor Volksgezondheid wil de focus op Ziekte en Gezondheid verschuiven naar Gedrag en Gezondheid. Tegelijkertijd verandert de verantwoordelijkheid voor de zorg van het Rijk naar Gemeenten. Dit heeft consequenties voor kinderen en jongeren met een beperking én voor de zorgprofessionals die met hen werken.

In deze minor werken studenten aan een vraagstuk uit de praktijk. De onderwerpen zijn ziekte-overstijgend en gaan over thema’s waar je als hulpverlener kennis van moet hebben om zorg te verlenen aan kinderen en jongeren met specifieke zorgbehoeften Kortom: een brede, veelzijdige en inspirerende minor voor wie de zorg voor kinderen met een beperking aan het hart gaat!

Betrokken medewerkers

Vanuit Kenniscentrum Zorginnovatie