Menu
    English

    Christophe van Puymbroeck

    Hoofddocent

    Christophe Van Puymbroeck is hoofddocent aan de Rotterdam Business School, waar hij onderzoek doet binnen de onderzoeksgroep Intercultural Education Development. Hij is tevens als onderzoeker verbonden aan Kenniscentrum Business Innovation.

    Christophe focust zich in zijn onderzoek op drie domeinen:

    1. de manier waarop ondernemingen culturele diversiteit kunnen gebruiken als driver van innovatie en business performance;
    2. de manier waarop de ontwikkeling van interculturele competenties effectief kan geïntegreerd worden in het onderwijs en;
    3. de determinanten van succesvolle revitalisatie en ondernemerschap in het algemeen in een grootstedelijke, interculturele context.

    Binnen Kenniscentrum Innovatief Ondernemerschap is hij momenteel betrokken bij de monitor ondernemerschap (Minding My Own Business), een longitudinaal onderzoek waarin ondernemers in zwaar weer op langere termijn worden gemonitord op een aantal bedrijfseconomische, psychologische en culturele aspecten.

    Verder doceert Christophe meerdere vakken over onderzoeksmethodiek, marktonderzoek en social media marketing aan de opleiding Trade Management for Asia van de Rotterdam Business School. Tevens heeft hij als gastdocent gedoceerd aan een aantal universiteiten in Azië (Meiji University, Tokyo; J.F. Oberlin University, Tokyo en Southwest University of Science and Technology, Shanghai).

    Hij heeft een MSc in Toegepaste Economische Wetenschappen van de Katholieke Universiteit Leuven, een MSc in Management van de Katholieke Universiteit Leuven en een MA in Taal- en Letterkunde, major computerlinguïstiek van de Universiteit Antwerpen.

    Links

    Samenwerkingen

    RBS Research PlatformRegionaal Bureau Zelfstandigen

    Logo Erasmus Universiteit Rotterdam   Logo Ondernemersklankbord   Logo MKB Doorstart   Logo De Rotterdamse Zaak

    Onderwijs

    • Marktonderzoek I (Bachelor 1, Trade Management gericht op Azië)
    • Marktonderzoek II (Bachelor 2, Trade Management gericht op Azië)
    • Social Media Marketing (Bachelor 2, Trade Management gericht op Azië)
    • Onderzoeksmethodiek scriptie (Bachelor 4, Trade Management gericht op Azië)
    • Vaste gastdocent keuzevak Intercultural Competence & Innovation (HP Keuzevak, RBS)

    Publicatie(s)

    Van Christophe van Puymbroeck