Dr. Michiel de Ronde publiceert regelmatig over het werken met spel en narratieve methoden om speelruimte in organisaties te bevorderen en om reflectieruimte voor professionals te creëren. Op dit onderwerp is hij in 2015 cum laude gepromoveerd. Het is zijn ambitie om met ludische vormen ook zaken die maar moeilijk woorden kunnen krijgen in het werk en 'in’ de onderlinge samenwerking toch bespreekbaar te maken. Binnen Hogeschool Rotterdam levert hij vanuit dit begeleidingskundig gedachtegoed een belangrijke bijdrage aan het programma onderwijskwaliteit en studiesucces.
Dr. Michiel de Ronde
Lector Begeleidingskunde
Dr. Michiel de Ronde werkt als lector aan de doorontwikkeling van het vakgebied van de begeleidingskunde. Hoe kunnen begeleidingskundigen op individueel niveau bijdragen aan de integratie van persoon en professie en wat kunnen zij op team- en organisatieniveau doen om het onderlinge leren (horizontaal en verticaal) te bevorderen? Met zijn lectoraat wil De Ronde bijdragen aan de humanisering van het georganiseerde leven. Hij werkt hierbij nauw samen met de master Begeleidingskunde (Instituut Sociale Opleidingen).