In het samenwerkingsverband verzorgt Corstin praktijkonderwijs (leerwerkgemeenschap) en doet hij onderzoek naar de wijze waarop professionals hun ethisch reflecterend vermogen kunnen vergroten. Het doel daarvan is dat zij elkaar kunnen helpen leren om te gaan met de vele ethische vraagstukken die zij dagelijks tegenkomen.
Corstin is kerndocent bij de opleiding Social Work. Hij verzorgt onderwijs, begeleidt afstudeerders en stagiaires en geeft supervisie binnen het profiel Jeugd en de deeltijdopleiding. Verder verzorgt hij filosofie-onderwijs binnen de minoren Begeleidingskunde en Werken in Gedwongen Kader.
Corstin studeerde in 2006 af in de Wijsbegeerte aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarna is hij in 2016 gepromoveerd in de wijsbegeerte. In 2019 rondde hij het eerste jaar van de Master Begeleidingskunde af. Deze twee vakgebieden combineert hij in zijn werk als docent en onderzoeker.
In zijn proefschrift, dat hij aan de Universiteit van Amsterdam afrondde in mei 2016, worden de mogelijkheid en reikwijdte van collectieve autonomie en verantwoordelijkheid onderzocht. De centrale vraag is hoe een collectief (bijvoorbeeld een organisatie) verantwoordelijk kan zijn voor wat dat collectief doet.
Naast zijn werk als docent en onderzoeker organiseert Corstin moreel beraden en geeft hij filosofische workshops en is hij (filosofisch) supervisor en coach.