Het onderzoek van lectoren en onderzoekers aan hogescholen wordt rechtstreeks gevoed door vragen uit de praktijk en uit het onderwijs. Afgelopen jaar is er binnen Hogeschool Rotterdam een nieuwe onderzoekslijn gestart die zich richt op ons eigen onderwijs. Lectoren van Kenniscentrum Talentontwikkeling doen onderzoek naar onderwijsvernieuwing binnen de hogeschool zelf.
De zorg heeft het uiteraard zwaar te verduren gehad. Aanleiding voor Erica Witkamp, lector Zorg om Naasten bij Kenniscentrum Zorginnovatie, om de impact van COVID-19 op de zorg in de laatste levensfase te gaan onderzoeken. En met de aanstelling van de Kees Klomp, lector Betekeniseconomie bij Kenniscentrum Business Innovation, gaf de hogeschool een belangrijke impuls aan de inhoudelijke vernieuwing van de curricula van de economische opleidingen.
Verder kun je meer lezen over één van de belangrijkste thema’s van de hogeschool, Artificiële intelligentie (AI) & Ethiek en de manier waarop dit over de hele breedte door Kenniscentrum Creating 010 wordt verankerd in het onderwijs en onderzoek, over de tweedelige publicatie Situationer Workbook / Situationer Cookbook van Kenniscentrum Willem de Kooning Academy en hoe gedreven door duurzaamheid onze lectoren bij Kenniscentrum Duurzame HavenStad zijn.
Lees meer over de mooie resultaten van onderzoeksprojecten, ervaringen van (docent)onderzoekers en studenten en laat je inspireren!
Lees ook de afzonderlijke Hoogtepuntenmagazines.