De vragenlijst werd eerst onderzocht met twee logopediestudenten in het kader van Onderzoek & Internationalisering en vervolgens met een groep met zowel logopedie- als fysiotherapiestudenten. De stichting Lezen & Schrijven is bij het tweede project betrokken. Studenten van de minor Meer Taligheid waren indirect betrokken. Begin 2020 organiseerden zij een symposium over laaggeletterdheid met de gemeente Rotterdam waaruit de contacten zijn voortgekomen.
Begin 2020 organiseerden de gemeente Rotterdam en Hogeschool Rotterdam een symposium over laaggeletterdheid. Een van de sprekers was de Rotterdamse wethouder Mobiliteit, Jeugd en Taal Judith Bokhove, die bestrijding en voorkomen van laaggeletterdheid hoog op de gemeentelijke agenda heeft geplaatst. Daarnaast heeft één van de taalambassadeurs van het “Team Ervaringsdeskundigen Rotterdam” een workshop verzorgd. Karin Neijenhuis, lector Zorg voor Communicatie van Hogeschool Rotterdam was aanwezig bij de workshop. Zij heeft de ervaringsdeskundigen gevraagd om samen met studenten logopedie en fysiotherapie een vragenlijst over nekklachten te beoordelen op leesbaarheid en begrijpelijkheid. De ervaringsdeskundigen zijn deze uitdaging aangegaan. Vanwege de coronacrisis werd de taalambassadeurs gevraagd of ze bereid waren om de vragenlijst online te beoordelen.
Lees het hele artikel op de website van Stichting Lezen en Schrijven