Over het project
Projectbeschrijving
Hoe kunnen we consumenten overtuigen om hun kleding duurzaam in te kopen, te gebruiken en weg te doen? Hoe kunnen we hen minder laten kopen of laten kiezen voor tweedehands of andere duurzame artikelen of merken? In dit project wordt onderzoek gedaan naar het duurzaam consumentengedrag voor kleding, waarbij we nadrukkelijk kijken naar de motivatie, stimuli en instrumenten die kunnen helpen bij het veranderen van consumentengedrag.
Projectaanpak
Het onderzoek wordt gedaan middels het grootschalig uitzetten van een gevalideerde vragenlijst. De ingevulde vragenlijsten worden uitvoerig statistisch geanalyseerd.
Verbinding onderwijs
Dit onderzoek is onderdeel van het vak “Quantitative Research Methods” (IBMOAE117R2) van de opleiding International Business Management van onderwijsinstituut RBS.
(Beoogde) resultaten
De resultaten van dit onderzoek stellen aan is staat om bedrijven en overheden te kunnen adviseren hoe ze duurzaam gedrag bij consumenten kunnen stimuleren.
Samenwerkingen
- Opleiding IBMS
Komt nog