Menu Zoeken English

Sustainable Fashion

Duurzaam consumentgedrag voor kleding

Hoe kunnen we consumenten overtuigen om hun kleding duurzaam in te kopen, te gebruiken en weg te doen? Hoe kunnen we hen minder laten kopen of laten kiezen voor tweedehands of andere duurzame artikelen of merken?

Over het project

Projectbeschrijving

Hoe kunnen we consumenten overtuigen om hun kleding duurzaam in te kopen, te gebruiken en weg te doen? Hoe kunnen we hen minder laten kopen of laten kiezen voor tweedehands of andere duurzame artikelen of merken? In dit project wordt onderzoek gedaan naar het duurzaam consumentengedrag voor kleding, waarbij we nadrukkelijk kijken naar de motivatie, stimuli en instrumenten die kunnen helpen bij het veranderen van consumentengedrag.

Projectaanpak

Het onderzoek wordt gedaan middels het grootschalig uitzetten van een gevalideerde vragenlijst. De ingevulde vragenlijsten worden uitvoerig statistisch geanalyseerd.

Verbinding onderwijs

Dit onderzoek is onderdeel van het vak “Quantitative Research Methods” (IBMOAE117R2) van de opleiding International Business Management van onderwijsinstituut RBS.

(Beoogde) resultaten

De resultaten van dit onderzoek stellen aan is staat om bedrijven en overheden te kunnen adviseren hoe ze duurzaam gedrag bij consumenten kunnen stimuleren.

Samenwerkingen

  • Opleiding IBMS

Projectfeiten

  Looptijd: 2018 - 2022

 Financiering: Intern

 Lectoraat: Dr. Koen Dittrich Circulaire Economie 

 Thema: Circulaire Economie

Komt nog

Medewerkers

betrokken bij dit project
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen