Menu
    English

    Grip op Privacy

    Publicatiedatum: 01 februari 2022

    Met de opkomst van digitale diensten en de impact van digitale technologie is het vraagstuk van privacy hoog op de maatschappelijke agenda beland. Burgers gebruiken steeds vaker apps en andere online services, met als keerzijde dat we steeds meer informatie over onszelf moeten delen om optimaal gebruik te kunnen maken van deze faciliteiten. Dit kan leiden tot schending van onze privacy. Ook voor de meeste (mkb-)bedrijven is het lastig om inzicht te krijgen in de privacy implicaties van hun online services en in de privacy-eisen om deze implicaties te verzachten.

    Toon:

    Samenwerking

    Het project is een samenwerking van Boekhandel Donner, Stichting Media Perspectives en Museum Boijmans van Beuningen en Hogeschool Rotterdam.

    Onderzoeksthema

    Data Driven Society van Kenniscentrum Creating 010.

    Looptijd

    Het onderzoek loopt van 15-11-2020 tot 01-01-2022.

    Subsidie

    SIA KIEM.