In het rapport Koplopers: Factoren in participatie beschrijven we de factoren die van invloed zijn op knelpunten en kansen in participatie. Daarbij leggen we de focus op de schoolse context, omdat het vervullen van een maatschappelijke rol als student een belangrijke factor is voor welbevinden. Participatie in het onderwijs geeft een gevoel van betekenis en autonomie en is daarmee tevens een herstelbevorderende factor. De beschrijving van de vooral schoolse factoren is gebaseerd op kennis en inzichten die door en bij verschillende betrokkenen zijn verzameld: ervaringsdeskundige jongeren van Koplopers, docent onderzoekers van het projectteam en ruim vijftig student-onderzoekers van Hogeschool Rotterdam en Inholland. Deze factsheet biedt een verkorte weergave van de bevindingen.
Bevorderende en belemmerende factoren voor participatie van jongeren met psychische kwetsbaarheid: ervaringen vanuit het project Koplopers
Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling
M. Schouten, S.I.Z.A. Dudevszky | Rapport | Publicatiedatum: 15 december 2020factsheet bij het rapport Koplopers - factoren in participatie