De economie van Rotterdam

Publicatie van Kenniscentrum Business Innovation

H.A. Klink,van, E. Jacobs | Boekdeel | Publicatiedatum: 15 december 2020
De Rotterdamse economie bleef lange tijd achter bij landelijke ontwikkelingen, maar heeft sinds 2015 een versnelling van de groei laten zien. In dit hoofdstuk bezien we welke factoren bijdragen aan de economie van stad en regio. Op basis daarvan schetsen we mogelijke ontwikkelingen voor de toekomst. Ook staan we stil bij de impact van de coronacrisis. De economie is kwetsbaar voor externe omstandigheden. Het versterken van de economische weerbaarheid is de grote opgave voor de komende tijd. Leren en innoveren vormt daarbij een essentieel onderdeel en Hogeschool Rotterdam is een belangrijke schakel. Het vraagt flexibele leerarrangementen en samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven en overheid. Dat laatste is nodig om leren en innoveren te richten op vraagstukken die voor de regio van belang zijn, zoals digitalisering en verduurzaming en vergroting van het maatschappelijke verdienvermogen.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie