Menu Zoeken English

Een extra helpende hand: peer support in het voortgezet onderwijs

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling
R. Petit, D. Elshof, E.J. Schooten,van | Rapport | Publicatiedatum: 01 oktober 2020
Peer support kent meerdere verschijningsvormen, waarbij meestal een ouderejaars leerling een jongerejaars begeleidt. In dit onderzoek ligt de focus op vormen van peer support die gericht zijn op de socialisatie van leerlingen, waaronder nieuwkomers, in de beginfase van het voortgezet onderwijs. Twee rollen zijn nader onderzocht: de rol van ‘Peer Leader’, een ouderejaars die brugklassers klassikaal begeleidt en de rol van ‘Peer Buddy’, een ouderejaars die een jongerejaars individueel begeleidt.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen