Must carry on: onderzoek naar aanpassing van de mediawettelijke doorgifteverplichting

Publicatie van Kenniscentrum Creating 010

Nico Eijk,van, Lisa Wolters, P.W.M. Rutten, Rogier Schelven,van, Frank Visser, Joost Poort, Pauline Modderman (no name) | Rapport | Publicatiedatum: 15 november 2017
De aanleiding voor dit onderzoek is de discussie over de vraag of de mediawettelijke doorgifteverplichting als interventie nog wel proportioneel en effectief is voor het bevorderen van toegankelijkheid van de publieke omroep en de pluriformiteit van het televisieaanbod in de veranderende omroepdistributiemarkt en of er geen betere alternatieven mogelijk zijn die dezelfde doelstellingen helpen realiseren. Bovendien geldt de vraag of de mediawettelijke doorgifteverplichting innovatie in de omroep- en mediasector in de weg staat. Wat zijn de gevolgen van aanpassing van de huidige mediawettelijke doorgifteverplichting met name vanuit het oogpunt van consumenten?

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie