English

Ruimte maken voor studenten als sociaal veranderaars: een gesprek over studentenparticipatie in onderwijs, onderzoek en praktijk

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

S.I.Z.A. Dudevszky, M.M. Schouten, T.F.M. Suart | Artikel | Publicatiedatum: 20 december 2023
    Op 7 juni 2023 organiseerde het Journal of Social Intervention een panelgesprek met studenten, docenten en onderzoekers van vijf opleidingsinstituten in Nederland en Vlaanderen, waarin de verschillende ervaringen met studentenparticipatie in het onderwijs werden verkend. In een levendige bijeenkomst bespraken de deelnemers de impact van studenten op het onderwijs, onderzoek en de praktijk, en gaven hun visie op de waardering die studenten ten deel valt. De praktijk van studentenparticipatie die de panelleden delen, is kleurrijk, divers, inspirerend en volop in beweging. Toch zijn er nog vele verbeterpunten aan te wijzen voordat betekenisvolle participatie kan worden gerealiseerd en studenten ruimte krijgen om als sociaal veranderaars te acteren.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie