Menu
    English

    Winkelgebieden in transformatie: welke kennis is er nodig?

    Publicatie van Kenniscentrum Creating 010

    Cees-Jan Pen, Anne Risselada, M. Domeni, Marie-Ange Kort,de, P. Berg,van den, K. Morel, M. Ligtenbarg, A. Grit, P. Jong,de, M. Steeman | Rapport | Publicatiedatum: 09 maart 2020
    Via vier position papers willen de hogescholen en universiteiten, verenigd in het Retail Innovation Platform, duidelijk maken welke bijdrage zij kunnen leveren aan de uitdagingen en kennisbehoeften van de retailsector. Een van de papers ligt hier voor u. In deze position paper zet de werkgroep “Toekomstbestendige winkelgebieden” van het Retail Innovation Platform uiteen wat de kansen en bedreigingen zijn voor winkelgebieden in dorpen en steden. Retailers staan voor grote uitdagingen en vragen zich af hoe ze, ondanks de concurrentie van andere winkelgebieden en de toenemende digitalisering van de retail, consumenten in hun winkelgebied en/of winkelstraat kunnen behouden. Welke maatregelen kunnen retailers, vastgoedeigenaren en decentrale overheden nemen om toekomstbestendig te blijven? Hoe blijf je als winkelgebied relevant? Wat werkt wel en wat werkt niet? In deze paper worden de contouren geschetst van praktijkgericht onderzoek door hogescholen en universiteiten, over de aanpak om te komen tot toekomstgerichte winkelgebieden.

    Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

    Betrokken bij deze publicatie