Projectbeschrijving
Over het Versnellingsplan
p>Digitalisering biedt grote kansen voor het hoger onderwijs in Nederland. Het kan bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs en de internationale positie van het hoger onderwijs versterken. Het versnellingsplan is gebaseerd op 3 gedeelde ambities:
- Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren
- Flexibilisering van het onderwijs
- Slimmer en beter leren met technologie
8 versnellingszones
Het Versnellingsplan is opgedeeld in 8 versnellingszones waarbinnen 40 universiteiten en hogescholen samenwerken. Een aanvoerder van een van de instellingen geeft leiding aan een versnellingsteam met vertegenwoordigers van de deelnemende instellingen. Lector Fleur Prinsen is aanvoerder van het team Evidence-based onderwijsinnovatie met ICT
Zone Evidence-based onderwijsinnovatie met ICT
"Het versnellingsteam Evidence-based Onderwijsinnovatie met ICT wil beter zicht krijgen op hoe de kennisinfrastructuur zowel binnen een instelling als op landelijk niveau, zó georganiseerd kan worden dat kennis de onderwijsontwerppraktijk op een passende en tijdige manier bereikt. Daarbij wordt aandacht besteed aan het zichtbaar maken (voor docenten, ondersteuners en onderzoekers) van de kennis en de vragen vanuit de praktijk."