Ga terug naar: Hoofdstukken overzicht
Leerdoelen
De student kan benoemen:
- Waarom (vroeg)signaleren van dementie belangrijk is
- Waarom er extra aandacht nodig is voor het (vroeg)signaleren bij oudere migranten.
- Hoe signalen van dementie bij (migranten) ouderen kunnen worden herkend en welke stappen nodig zijn.
- Welke signalen belangrijk zijn en welke hulpmiddelen gebruikt kunnen worden.
- Welke voorwaarden nodig zijn om goed te kunnen signaleren
- Welke belemmeringen het signaleren in de weg kunnen zitten.
Inleiding
In dit hoofdstuk beschrijven we waarom (vroeg)signaleren belangrijk is en waarom oudere migranten een aandachtsgroep zijn. Thema's die we verder bespreken zijn: Wat vroegsignaleren inhoudt en wat het belangrijk maakt. Waar kan je signaleren en wie kan signaleren? Hoe kan je signaleren en wat zijn signalen? Wat zijn belangrijke voorwaarden om goed te signaleren? Wat zijn belemmeringen die goed signaleren in de weg zitten?