Menu
    English

    Universal Design for Learning

    Onderzoek naar toetsing in het hoger beroepsonderwijs

    Publicatiedatum: 01 september 2015

    Er is veel enthousiasme voor Universal Design for Learning als onderwijsvisie. Dit onderwijsraamwerk gaat uit van het principe dat studiebelemmeringen worden weggenomen door tijdens de ontwikkeling van het onderwijs rekening te houden met de verschillende leerstijlen van studenten. Diversiteit blijkt dus de norm te zijn: de standaardstudent bestaat niet. Echter, vragen veel mensen zich af of het mogelijk is om ook een diversiteit aan toetsen aan de studenten te bieden. In dit project hebben de onderzoekers daarom naar een antwoord gezocht of diversiteit aan toetsen mogelijk is om zo als student te kunnen voldoen aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een hoogwaardig diploma.

    Toon:

    Artikel:
    Flexibel examineren in het hoger onderwijs, artikel op de website van www.toetsen-examineren.nl

    Presentaties:
    Conference Higher Education in Dublin, 2018
    Toetsen en examineren in het hoger onderwijs, Utrecht, 2019