Menu
    English

    Universal Design for Learning

    Onderzoek naar toetsing in het hoger beroepsonderwijs

    Publicatiedatum: 01 september 2015

    Er is veel enthousiasme voor Universal Design for Learning als onderwijsvisie. Dit onderwijsraamwerk gaat uit van het principe dat studiebelemmeringen worden weggenomen door tijdens de ontwikkeling van het onderwijs rekening te houden met de verschillende leerstijlen van studenten. Diversiteit blijkt dus de norm te zijn: de standaardstudent bestaat niet. Echter, vragen veel mensen zich af of het mogelijk is om ook een diversiteit aan toetsen aan de studenten te bieden. In dit project hebben de onderzoekers daarom naar een antwoord gezocht of diversiteit aan toetsen mogelijk is om zo als student te kunnen voldoen aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een hoogwaardig diploma.

    Toon:

    Projectfeiten

    De feiten overzichtelijk op een rij

    Samenwerking

    NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie), Expertisecentrum Handicap en Studie, UDL Nederland, SIHO en het lectoraat Disability Studies VU AmsterdamPowerPlatform, de opleiding Social Works en de stafafdeling Auditing, Monitoring and Control van Hogeschool Rotterdam

    Financiering

    Disability Studies – Diversiteit in Participatie in samenspraak met het Instituut voor Financieel Management van Hogeschool Rotterdam.

    Looptijd

    September – december 2015: verkennende fase