Menu
    English

    Femke over de opleiding

    Tweedejaarsstudent Crossmediale Communicatie

    Voor ik aan de opleiding begon, had ik er nog nooit van gehoord. Het liefst wilde ik de schrijfkant op, maar toen de opleiding eenmaal begon, werd ik al heel enthousiast.

    De opleiding bestaat uit vier beroepsproducten: een campagne, een magazine, een event en een scriptie met eindproduct. Alle andere vakken daaromheen sluiten er perfect bij aan: bij het vak Beeld creëer je een poster voor je campagne, bij Copywright schrijf je een column voor je magazine en bij Persoonlijke Vaardigheden leer je jezelf te presenteren en anderen te overtuigen. Iets wat je zeker moet doen om de opdrachtgever jouw project als hét geslaagde project te kiezen.

    Het vak waar je moet presenteren begint heel laagdrempelig. Wanneer je het moeilijk of niet leuk vindt, word je geholpen om de achterliggende reden uit te zoeken zodat je juist met je beste beentje voor staat. Het vak draait om je persoonlijke ontwikkeling.

    Maar het leukste van de hele opleiding? Dat is je beroepsproduct van A tot Z opbouwen én het resultaat fysiek vast te houden. De campagne posters die andere groepjes maakten lieten ze op A0-formaat uitprinten, dat was zo indrukwekkend. Om alle magazines bij elkaar op de tafel te zien, daar zaten uren bloed, zweet en tranen in. En het event, het was zo'n bevredigend moment om de reacties van onze doelgroep te zien.

    Je werkt elke periode naar een eindproduct, dat de tijd die je er op school insteekt voorbijvliegt. Ik weet nog dat ik op zelf op de open dag stond in november. Al is dat nu bijna twee jaar geleden en sta ik nu bijna met mijn diploma in mijn handen.

    Ik kan zeggen dat elk vak heeft bijgedragen in mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik heb geleerd dat ik veel meer perfectionistisch ben dan ik dacht, en dat is oké, en dat ik graag het voortouw neem. Daarbij heb ik geleerd hoe ik het rustig kan aanpakken wanneer het water onder de boot ruig is en mijn groepje even terug naar de grond moet in plaats van op de feiten vooruitlopen.

    En ik kan ook zeggen dat deze opleiding mij nog enthousiaster heeft gemaakt om mijn droomcarrière te volgen. Ik ben als zelfstandig ondernemer gestart. Alles wat ik op de opleiding geleerd heb, kan ik daarvoor inzetten. Strategieën, marketingdoelen, schrijfskills – noem maar op.

    Je kan echt stappen maken op deze opleiding. Crossmediale Communicatie is dé opleiding die alle aspecten van communicatie aankaart én het opent een heleboel deuren voor je. Dus ga ervoor!