Vraagstelling
Het Natuurhistorisch Museum (NMR) is een dynamisch en eigentijds museum, met veel aandacht voor de vrolijke kanten van de natuur en de wetenschap. Met de ‘content’ van het museum zat het wel goed, maar de 'verpakking' kon beter: de huisstijl kortom. Aan deeltijd studenten Visuele Communicatie is gevraagd een betere, herkenbare stijl voor het museum te ontwikkelen.
Aanpak
Studenten deden voorstellen voor de vertaling van de identiteit in elementen als logo, typografie, kleurgebruik, vormentaal, beeldgebruik en stramien, maar ook de toepassing van deze elementen in diverse uitingen (van tentoonstellingen, folders, speurtochten, het magazine van het NHM tot de website en ‘landmark’ op het gebouw).
Resultaat
Het Natuurhistorisch Museum Rotterdam heeft op 11 september 2011 een nieuwe huisstijl met bijbehorend logo gekregen. Mark Prinsen leverde uiteindelijk het winnende concept. Het nieuwe logo wortelt in het bestaande karakter van het museum: gepassioneerd en met een dikke relativerende knipoog. Het is een logo dat recht doet aan de prikkelende, wetenschappelijke benadering van het museum. Een logo dat durft op te vallen door zijn eenvoud.
Opleiding(en)
- Autonome Beeldende Kunst
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Monique van der Salm