Meeloopdag
Kom bij ons langsTwijfel jij nog over de keuze voor Business IT & Management? Loop een dag mee met de opleiding en ervaar hoe het is om bij ons te studeren!
Jij krijgt de kans om op de dag zelf inhoudelijke lessen te volgen en vragen te stellen aan zowel de docenten en studenten. Zo maak je de inhoud, maar ook de sfeer mee van de opleiding en heb je aan het eind van de dag een realistisch beeld van hoe de opleiding in elkaar zit.
Stuur een mail naar ons team, met daarbij de keuze voor het volgen van een les in IT, bedrijfskunde of beide.
Na het afstuderen (landelijke cijfers)
Baan op niveau
93%
Baan binnen het vakgebied
72%
Een baan vinden
5 maanden
Opbouw
Hoe is de opleiding opgebouwd?Onderwijsvisie
Bij de opleidingen van Hogeschool Rotterdam voelt iedereen zich welkom en hoort iedereen erbij. Studenten en docenten kennen elkaar en weten elkaar te vinden. De docenten doen er alles aan om je te begeleiden bij je studie op een manier die bij jou past. Dit vraagt van jou betrokkenheid en een actieve inzet. Samen maken we het onderwijs.
Kenmerkend voor het onderwijs van Hogeschool Rotterdam is de aandacht voor:
- De kennisbasis van het beroep
- Handelen in de beroepspraktijk
- Je eigen professionele identiteit
Al deze elementen komen steeds aan bod tijdens de opleiding. Studenten (en medewerkers) hebben invloed op de manier waarop dit gebeurt in medezeggenschapsraden.
Bij de start van je studie ligt de nadruk op het ontwikkelen van kennis en vaardigheden, maar direct komt ook de praktijk aan bod. Je leert reële beroepsvraagstukken aan te pakken, in samenwerking met medestudenten, docenten, professionals uit de praktijk en praktijkgerichte onderzoekers. Eerst krijg je veel begeleiding van je docent, later neem je steeds meer het heft in eigen handen. Tijdens je studie leer je jezelf steeds beter kennen en ontdek je wat jouw unieke kwaliteiten zijn als beroepsbeoefenaar.
Het eerste jaar
In het eerste jaar krijg je de gelegenheid om je te oriënteren op de rest van je studie. Wij werken niet met vakken, maar met een grote cursus die uit meerdere leerlijnen bestaat. De vier leerlijnen die iedere onderwijsperiode terugkomen zijn:
- Bedrijfskunde
- IT
- Onderzoeksvaardigheden
- Professionele Identiteit (PRI)
Iedere periode werk je aan een case waarbij je de theorie uit de verschillende leerlijnen leert toepassen op een echt bedrijf. Zo word je meteen in contact gebracht met je toekomstige beroepenveld.
Gedurende het eerste schooljaar werken wij met duodocenten. Twee docenten waar je alle thema’s van gedoceerd krijgt. Een van de duo docenten is tevens je coach en helpt je studievoortgang te monitoren en ondersteunt je waar nodig gedurende de studie.
Wil je weten aan welke thema’s je gaat werken in het eerste jaar? Ga dan naar het onderdeel vakken op deze pagina.
Na het eerste jaar
In de eerste helft van het tweede jaar van BIM wordt er een verdieping aangebracht rondom de belangrijkste middelen van de bedrijfsvoering: de processen, de data en de applicaties, evenals de financiële implicaties ervan. Daarnaast staat het waarborgen van de continuïteit van de bedrijfsvoering centraal. Tenslotte wordt er gewerkt aan de benodigde consultancy skills om in de bedrijfsvoering van een organisatie veranderingen te bewerkstelligen. De theorie van al deze thema's worden tegelijkertijd ook door de student concreet toegepast in een tweetal cases.
In de tweede helft van het jaar gaat de student daadwerkelijk aan de slag binnen een bedrijf met een stage. Het doel daarvan is om de theorie in praktijk te brengen en om in een werkomgeving verder te werken aan de ontwikkeling van een professionele identiteit.
In het derde jaar gaat de student aan de slag met de tracks Digital Business Innovation of Creating Value from Data. Naast de theorie zal de student praktijkervaring opdoen in groepsverband.
Keuze en begeleiding
Keuze
Tijdens je opleiding kun je kiezen uit zo'n driehonderd (hogeschoolbrede) keuzevakken. Dit biedt de kans om over de grenzen van je eigen opleiding heen te kijken en om invulling te geven aan je specifieke leerbehoeften. Afhankelijk van je opleiding kun je zelf een stageplek uitzoeken. Via een minor in de hoofdfase van je studie kies je een bepaald profiel waarmee je jezelf kunt onderscheiden. Ook de afstudeeropdracht die je kiest, geeft een persoonlijke inkleuring aan je opleiding.
Begeleiding
Iedere student is uniek en heeft zijn eigen ideeën over wat hij in zijn studie wil bereiken. In onze begeleiding maken we je bewust van je capaciteiten, kansen en uitdagingen. Soms blijkt tijdens of al vóór de opleiding dat je moeite hebt met een bepaald vak. Dan is het nuttig je kennis hiervan bij te spijkeren. Als student krijg je een coach (docent) die je begeleidt en de studievoortgang in de gaten houdt. Ook kun je een peercoach krijgen: een ouderejaarsstudent die een jongerejaars begeleidt.
Studeren met een functiebeperking
Heb je een functiebeperking en heb je daarvoor aanpassingen of voorzieningen nodig, dan bieden we daarvoor verschillende mogelijkheden.
Stage lopen
Je stage in het tweede jaar is een mooie gelegenheid om kennis te maken met de beroepspraktijk en een stageopdracht uit te voeren.
Hoe ziet de beroepspraktijk eruit? Wat is een professionele beroepshouding? Samen met de begeleider van je stagebedrijf en je stagebegeleider van de opleiding formuleer je een opdracht die een bijdrage levert aan het bedrijf én waar jij je opgedane kennis kan inzetten. Meestal is hier een kleinschalig onderzoek voor nodig waarin je met meerdere medewerkers in het bedrijf gaat samen werken of in contact komt. Afhankelijk van je opdracht, lever je het stagebedrijf een professioneel adviesrapport, handleiding, verbetering van een proces, aanpassing van een dashboard etc.
Minors
In de laatste fase van je opleiding verdiep je je door middel van een minor in je vakgebied of verbreed je je kennis in een door jou gewenste richting. De onderstaande minor geeft een beeld van het type minor dat je kunt verwachten.
In the minor programme “Business Process Management” (BPM) you will learn to close the bridge between business and Information Technology (IT) in a new way, using new insights in business and IT. During a semester you will learn several new BPM ‘techniques and tools’ (BPModelling Notation, Quality Management techniques, workflow systems and the Enterprise Service Bus), then apply them at real companies. During the semester you will work alone but mostly in little groups on the given subjects.
Upon successful completion of this minor you can: analyze organizations and write management advice about the use of (parts of) BPM (/SOA). You can, partly, investigate problems from either a quality management perspective or an information technology perspective. You can give demonstrations or show pilot projects on the given subjects: e.g. how to make use of Lean/6Sigma, an ESB, a modelling tool with BPM Notation, a business rules engine, etc. You can partly choose in the minor between a more QM or a more technical perspective.
Gegevenslekken kunnen grote gevolgen hebben voor individuen, organisaties en samenlevingen. Hoe zorg je dat een organisatie hier mee om kan gaan? Hoe zorg je dat zij goed is ingericht en aantoonbaar voldoet aan de recente wet- en regelgeving op dit gebied?
In de minor Privacy, Security Risk (PSR) ontwikkel je je eigen tooling om deze vragen te beantwoorden. Hierbij gebruik je kennis over en principes ontleend aan Risk Management, Auditing, Information Security, Privacy Management, Wetgeving én ISO/NEN-normen. De minor PSR sluit je af met een privacy-audit bij een echte organisatie die jij, of één van je groepsleden, zelf aandraagt.
Houd je van uitdagingen, wil je in staat zijn om een brug te slaan tussen mensen, organisatie, wet- & regelgeving én ICT, dan is deze minor iets voor jou.
Student van andere hogeschool?
Ben je student bij een andere hogeschool en wil je een minor bij Hogeschool Rotterdam volgen? Bekijk je mogelijkheden op Kiesopmaat.nl. De minors van Hogeschool Rotterdam duren een half jaar (september - februari) en leveren 30 EC (studiepunten) op.
Afstuderen
Tijdens het vierde jaar houd je je bezig met een afstudeerproject. Dit is tevens je tweede grote stage.
Internationale mogelijkheden
Het is mogelijk om een deel van je studie in het buitenland te volgen. Dit geldt voor de stage in het derde jaar en je minor en het afstuderen in het vierde jaar. Ook neem je deel aan internationaal projectonderwijs. Om je voor te bereiden op deze internationale projecten krijg je in het eerste semester van je tweede jaar vakken waarbij je je international business skills oefent en uitbreidt.
Vakken
Een indicatie van de vakken die je kunt verwachtenOnderwijsperiode 1
-
Bedrijfskunde: Omgeving
Bedrijfskunde: Omgeving
Omgevingsanalyse inclusief het vijfkrachtenmodel van Porter (concurrentieanalyse) en de STEP-analyseProject:Case Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsing:Onderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Strategie
Bedrijfskunde: Strategie
Je gaat kijken naar Red Ocean en Blue Ocean strategieën en hoe strategievorming in zijn werk gaat (proces)
Toetsing:
Opdracht (case) -
Bedrijfskunde: Samenwerking
Bedrijfskunde: Samenwerking
Samenwerkingsverbanden: ga je alleen concurreren of samen met een partner (denk aan joint ventures, franchise, fusie etc) -
IT: Informatievoorziening
IT: Informatievoorziening
De student maakt hier kennis met de belangrijkste elementen en functies in het IT vakgebied benoemen. Daarnaast leert de student de informatiestromen binnen een organisatie te duiden en deze te beschrijven binnen een case.ProjectCase Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsingOpdracht (Case) + Onderdeel van MC-toets -
IT: IT-infrastructuur
IT: IT-infrastructuur
De student leert basis hosting en IT infrastructuur elementen te herkennen en te beschrijven. Vragen als hoe ziet de fysieke verkeersinfrastructuur ten behoeve van het transport van digitale data eruit worden hier behandeld.ToetsingOnderdeel van de MC-toets -
IT: Website Ontwikkeling
IT: Website Ontwikkeling
Student is in staat een eigen webserver omgeving in te richten en daarop een website met behulp van een CMS-systeem (Content Management Systeem) te realiseren.ProjectCase Kassaland: Kassaland loopt er tegenaan dat de website niet klantvriendelijk is en dat er iets mist in het aanbod. Jij komt met een adviesplanToetsing
Opdracht (Case) + Onderdeel van MC-toets - Onderzoeksvaardigheden: Basis onderzoek
- Professionele Identiteit (PRI)
Onderwijsperiode 2
-
Bedrijfskunde: Processen
Bedrijfskunde: Processen
In tegenstelling tot onderwijsperiode 1 waar naar de omgeving van organisaties is gekeken, kijken we deze periode naar de intern naar de processen binnen een bedrijf. We maken een onderscheid tussen primaire en ondersteunende processen en gaan hierop in. Daarnaast leer je alles over het creeeren van toegevoegde waarde.ProjectCase Kassaland II: Wat is de impact intern na het invoeren van de aanpassingen uit het eerste adviesrapport. Jij komt met een slide deck en geeft advies over inhousing vs. outsourcenToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Functies
Bedrijfskunde: Functies
We zoomen in op de verschillende functies binnen ondersteunende processen, denk aan HR, Financienen, administratie, IT, juridisch en facilitair.Toetsing
Opdracht (Case) -
Bedrijfskunde: Organisatiestructuren
Bedrijfskunde: Organisatiestructuren
De theorie van Mintzberg wordt hier aangehaald m.b.t organisatiestructuren, maar ook coordinatiemechanismen. Je leert verschillende organisaties herkennen naar hun kenmerken. -
IT: Datamodelleren
IT: Datamodelleren
De waarde van informatie, gegevens en een datastructuur komt hier aan bod en de student gaat hiermee aan de slag. De student is in staat om op basis van analyse en informatievragen de relevante informatie te modelleren in een Entity Relationship Diagram (ERD)Toetsing
IT toets: Datamodelleren -
IT: Programmeren-Basis
IT: Programmeren-Basis
De student leert de basisbeginselen van programmeren en past dit toe in een eigen Python ontwikkelomgeving.Toetsing
IT toets: Python - Onderzoeksvaardigheden: kwantitatief onderzoek
- Professionele Identiteit (PRI)
Onderwijsperiode 3
-
Bedrijfskunde: Kwaliteitsmanagement
Bedrijfskunde: Kwaliteitsmanagement
Je hoort het vaak om je heen de termen "Kaizen", "Lean", "Six Sigma", maar wat betekenen ze eigenlijk? Deze periode gaan we kijken naar verschillende theorien en methodes van kwaliteitsmanagement.ProjectCase van Drimmelen: je gaat kijken naar het verbetern van een proces binnen een houtbewerkingsbedrijf. Ook geef je advies welke methode het beste bij het bedrijf past en waarom. Verder werk je een chatbot uit.ToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Processen
Bedrijfskunde: Processen
We verbinden de theorien over kwaliteitsmanageemnt met de theorie die we geleerd hebben over processen met als uitkomst het optimaliseren van processen en duidelijk kunnen aantonen wat de impact van je verandering is.Toetsing
Opdracht (Case) -
IT: Programmeren-gegevens met Python
IT: Programmeren-gegevens met Python
De student gaat de basisbeginselen van programmeren met Python uit de voorgaande periode toepassen door gegevens te importeren en te bewerken om aan een informatiebehoefte te voldoen.Toetsing
IT toets: Programmeren-Gegevens -
IT: Database maken & SQL
IT: Database maken & SQL
De student leert de basisbeginselen van het maken van een eigen database en past dit ook toe in een eigen database omgeving. Daarnaast gaat de student aan de slag met SQL wat een gestandaardiseerde taal isdie gebruikt kan worden voor taken zoals het bevragen en het aanpassen van gegevens in een relationele databaseToetsingIT toets: Database maken - Onderzoeksvaardigheden: Verslag schrijven en APA
- Professionele identiteit (PRI): Projectmanagement
Onderwijsperiode 4
-
Bedrijfskunde: Verandermanagement
Bedrijfskunde: Verandermanagement
Niet iedereen staat open voor verandering. Hoe ga jij ervoor zorgen dat de werknemers van een bedrijf zo min mogelijk weerstand bieden en de verandering accepteren? Daar leer je gedurende onderwijsperiode 4 alles over.Project
Case: JoshJoh Care. Joshua en Johanna gaan fuseren. Ze willen processen op elkaar aansluiten door een online declaratiesysteem in te voeren. Jij schrijft een implementatieplan en functioneel ontwerp naar aanleiding van de klantbehoefte en de verwachte weerstand.ToetsingOnderdeel van MC-toets -
Bedrijfskunde: Interventies & communicatieplan
Bedrijfskunde: Interventies & communicatieplan
Bij verandering en en veranderplan hoort interventie en een goed communicatieplan. Hoe pak je dit aan? Welke onderdelen moeten terugkomen en hoe kan het bedrijf gebruik maken van verschillende interventies? Daar heb jij straks een antwoord op.Toetsing
Opdracht (Case) -
IT: Systeem realisatie - Low code
IT: Systeem realisatie - Low code
De student gaat hands-on aan de slag met het maken een applicatie met behulp van Mendix, een low-code softwareplatform.ToetsingOpdracht (Case) -
IT: Systeem Ontwerp
IT: Systeem Ontwerp
De studenten gaan op basis van specificaties een functioneel ontwerp maken van een applicatieToetsingProject (Case) -
IT: IT-Service management
IT: IT-Service management
Hoe draait een IT afdeling binnen een bedrijf en wat is er allemaal voor nodig om een applicatie te onderhouden? Dit zijn de vraagstukken waarmee de student aan de slag gaat binnen dit onderdeelToetsingOnderdeel van MC-toets - Onderzoeksvaardigheden: Literature Review
- Onderzoeksvaardigheden: Ethiek
- Professionele identiteit (PRI): Event uitvoeren
Onderwijsperiode 1
-
Application Lifecycle Management
Application Lifecycle Management
Applicatielandschap, architectuur en regie, Applicatie portfolio management, Functional en non functional requirements voor applicaties, IT-Service Management, ITIL®4 -
Procesmanagement
Procesmanagement
bedrijfsprocessen beschrijven en visualiseren, bedrijfsprocessen analyseren, rekenen aan bedrijfsprocessen, bedrijfsprocessen verbeteren en borgen,
-
IT Financials
IT Financials
IT cost breakdown, investeringselectiemethoden: NCW, TVT, ROI, intro boekhouden, financiële overzichten, budgettering -
Case
Case
De case in de eerste onderwijsperiode gaat over een bedrijf in alternatieve geneesmiddelen. De vraag van de directie hoe procesverbetering en wijzingen in het applicatielandschap (gebruik van informatiesystemen) de afzet zou kunnen vergroten en de kosten verlagen? Ook maak je met je groep een business case waarin je de kosten en baten gaat uitrekenen. De directie kan met jullie voorstel een keuze maken welk project ze gaan uitvoeren. -
Mentorlessen
Mentorlessen
persoonlijke portfolio, stage voorbereiding (solliciteren, CV, LinkedIn), BIM competenties, netwerking, personal branding, persoonlijke coaching
Onderwijsperiode 2
-
Business Continuity Management
Business Continuity Management
Risicomanagement en risicomanagementprocessen, Informatiebeveiliging
-
Consultancy Skills
Consultancy Skills
Persoonlijkheids-psychologie, Communicatie en gesprekstechnieken, Business, markt en strategieën, Verandermanagement en organisatiepsychologie, Wet, regelgeving en Ethiek -
Business Intelligence
Business Intelligence
Theorie over data en business intelligence (de achterkant, de binnenkant, de voorkant), een business intelligence architectuur nabouwen en werkend krijgen op je laptop, theorie over visualisaties (dashboards en grafieken) en zelf toepassen, excel voor gevorderden -
Case
Case
In OP2 werk je met je casegroep aan de vraag van een (fictief) bedrijf gespecialiseerd in maatwerk meubels hoe ze op de lange termijn en bij calamiteiten (rampen) hun activiteiten kunnen voortzetten. Je past hierbij de kennis toe uit de drie thema's in deze onderwijsperiode. Je gebruikt Business Intelligence om bijvoorbeeld inzicht te geven in de verkoopresultaten, je inventariseert de grootste risico's en adviseert het bedrijf over de beste maatregels om de informatiebeveiliging te verbeteren en laat zien hoe je verandermanagement kunt gebruiken om de transformatie naar datagedreven te versnellen.
-
Mentorlessen
Mentorlessen
leerdoelen stage voorbereiden, reflectie op geleerde, voorbereiding op stage.
Onderwijsperiode 3
-
Stage
Stage
Kennismaking met de beroepspraktijk en uitvoeren van een stageopdrachtHoe ziet de beroepspraktijk eruit?
Wat is een professionele beroepshouding? Samen met de begeleider van je stagebedrijf en je stagebegeleider van de opleiding formuleer je een opdracht die een bijdrage levert aan het bedrijf én waar jij je opgedane kennis kan inzetten. Meestal is hier een kleinschalig onderzoek voor nodig waarin je met meerdere medewerkers in het bedrijf gaat samen werken of in contact komt. Afhankelijk van je opdracht, lever je het stagebedrijf een professioneel adviesrapport, handleiding, verbetering van een proces, aanpassing van een dashboard etc."
Onderwijsperiode 4
-
Stage
Stage
Kennismaking met de beroepspraktijk en uitvoeren van een stageopdracht
Hoe ziet de beroepspraktijk eruit?
Wat is een professionele beroepshouding? Samen met de begeleider van je stagebedrijf en je stagebegeleider van de opleiding formuleer je een opdracht die een bijdrage levert aan het bedrijf én waar jij je opgedane kennis kan inzetten. Meestal is hier een kleinschalig onderzoek voor nodig waarin je met meerdere medewerkers in het bedrijf gaat samen werken of in contact komt. Afhankelijk van je opdracht, lever je het stagebedrijf een professioneel adviesrapport, handleiding, verbetering van een proces, aanpassing van een dashboard etc."
Onderwijsperiode 1 - 4
- In jaar 3 heb je keuze uit 2 tracks:
-
Digital Business Innovation
Digital Business Innovation
Bij Digital Business Innovation leer je werken als aanjager en manager op twee fronten: de digitaal gedreven business transformatie (exploratie) en het optimaliseren en weerbaar maken van de bestaande processen en applicaties (exploitatie).
Je combineert kennis van digitale transformatie, bedrijfskunde, informatiekunde en technologie met een goed gevoel voor de actuele trends op de markt.
De wereld staat niet stil, daarom ga je zelfstandig kennis verzamelen en leer je kritisch te kijken naar de haalbaarheid en toepasbaarheid van digitale oplossingen. Met aandacht voor bedrijfseconomie, juridische en ethische aspecten.
-
Creating Value from Data
Creating Value from Data
Data groeit exponentieel en is niet meer weg te denken uit onze samenleving en industrie. Intelligente data gedreven organisaties die optimaal gebruikmaken van data om klant- en bedrijfswaarde te creëren, hebben de toekomst. De track CvD levert professionals die de wereld van data kunnen doorgronden en afdelingen en mensen met elkaar kunnen verbinden. De track stelt de student in staat om in organisaties waarde uit data in organisaties te halen en organisaties te begeleiden naar een hogere datavolwassenheid.
Onderwijsperiode 1
- Professionele Identiteit
- Minor
Onderwijsperiode 2
- Professionele Identiteit
- Minor
Onderwijsperiode 3
- Professionele Identiteit
- Eindopdracht
Onderwijsperiode 4
- Professionele Identiteit
- Eindopdracht
Ben je gemotiveerd om uit te groeien tot excellente beroepsbeoefenaar, wil je meer energie in je studie steken en een plus op je cv zetten, dan biedt de opleiding Business IT & Management een honoursprogramma voor je aan.
Vanaf het tweede studiejaar start een intensief en aantrekkelijk programma. Als je het programma succesvol hebt gevolgd en afsluit, krijg je een aan het einde van je vierde jaar een honours degree bij je diploma en de aantekening 'excellente professional'.
Na je studie
Wat kun je doen na de opleiding?Na je afstuderen
Gefeliciteerd! Je hebt je Bachelor of Science (BSc) gehaald. Deze titel mag je achter je naam voeren.
Bij je diploma ontvang je een diplomasupplement met een DS-label. Met dit Engelstalige document kun je de waarde van je diploma eenvoudiger aantonen in het buitenland bij de toelating tot een vervolgstudie of bij het vinden van een baan.
Heb je het Honoursprogramma gevolgd? Dan krijg je ook een honours degree, waarmee je je doorzettingsvermogen en extra kennis kunt aantonen.
Beroepsbeeld
Na het afronden van je opleiding kun je alle beroepen gaan uitoefenen waarbij IT centraal staat. Enkele voorbeelden zijn:
- Functioneel Beheerder
- Bedrijfs(proces)analist
- Data analist
- IT- of projectmanager
- Verandermanager en (business) consultant
- Scrum master / product Owner
- Technology Innovation Manager
Bekijk in onderstaand filmpje hoe een dag van een professional eruit ziet.
Beroepen
Je kunt hier een aantal voorbeelden vinden van beroepen waar je in terecht kunt:
Onder startfuncties vallen functies met namen als applicatie beheerder, functioneel beheerder, informatie manager, e.d. Je hebt een rol als assistent van het operationeel managementteam van een ICT service organisatie. Ervaring leidt tot leidinggevende functies bij applicatiebeheer. Doorgroei naar tactisch management ligt binnen het bereik, maar dat is sterk afhankelijk van de grootte en complexiteit van de organisatie die geserviced wordt en de service-organisatie zelf. Meer en meer wordt ICT servicemanagement uitbesteed (outsourcing).
Onder de term consultant of adviseur vallen nogal wat functies. Gelijkwaardige termen zijn onder andere: Informatie Analist, Functioneel ontwerper en ERP/CRM adviseur. Jij bent als (ICT) consultant in staat de behoeften en wensen van de klant om te zetten in functionele specificaties en passende oplossingen voor ICT-producten. Jij bent de aangewezen persoon om het ICT-product op de juiste wijze in gebruik te nemen en de klant te adviseren en begeleiden bij het gebruik ervan. Na enkele jaren werkervaring kan je doorgroeien tot senior consultant.
Een doorgroeifunctie: soms snel, binnen een jaar. Soms pas na 4-5 jaar ervaring. Je bent verantwoordelijk (ook budgettair) voor ICT-projecten die je van begin tot eind aanstuurt en begeleidt. Jij maakt de projectplannen met daarin de planning voor de inzet van personeel, middelen en producten die op tijd moeten worden geleverd. Met jouw inhoudelijke ICT-kennis en goede communicatieve vaardigheden zorg jij ervoor dat het eindproduct perfect aansluit bij de wensen van de klant.
Doorstuderen
Na het voltooien van de opleiding kun je doorstuderen aan de universiteit. Met de Erasmus Universiteit hebben wij een samenwerkingsverband afgesloten. Het is mogelijk om een doorstroomminor in het vierde jaar te volgen, zodat je gelijk kunt starten met je master na het behalen van je hbo-diploma.