Vraagstelling
Hoe creëren we met de software van PoolPro waarde voor de stakeholders? Hoe zetten we deze software in de markt?
Aanpak
Gestart wordt met een marktonderzoek door middel van deskresearch en interviews. De uitkomsten hiervan worden gebruikt om in kaart te brengen wat de doelgroep precies doet - of wil - en welke factoren daarin belemmeren of juist helpen. Met deze gegevens wordt de software van de PoolPro herontwikkeld en ontworpen. Met het BMC-model wordt de haalbaarheid van het project getoetst. We gebruikten het innovatiecompas als leidraad gedurende het project. Tot slot is een businessplan geschreven om de software in de markt te zetten.
Resultaat
Met het adviesrapport en businessplan werd de PoolPro opnieuw vormgegeven en verder ontwikkelt. Op dit moment is PoolPro verkocht bij o.a. ADO Den Haag en een sportcafé. MXM Creatives is in gesprek met meerdere afnemers. Wij hebben geleerd hoe je een idee moet loslaten en op structurele, objectieve wijze kunt onderzoeken hoe het idee waarde creëert (of niet). Door het gebruik van het innovatiecompas leerden we hoe je als start-up efficiënt concepten kunt vermarkten, zonder speerpunten uit het oog te verliezen.
Opleiding(en)
- Commerciële Economie
- Small Business and Retail Management
Type
Project
Aan dit project werkten mee
M.J. Haaxman