Vraagstelling
Alle tweedejaars studenten Communicatie organiseren een event. Ze zoeken zelf een opdrachtgever en bedenken en organiseren het event van a tot z. Vier studenten kregen de kans om samen met dé politie van de Rotterdamse haven samen te werken. Hun opdracht: zorg dat de trots van bedrijven uit de haven een groot publiek kan bereiken!
Aanpak
- Teams vormen van circa vier studenten. #agile #teamwork.
- Een opdrachtgever zoeken met een duidelijke vraag.
- Onderzoek naar de ambitie en de doelstelling van de opdrachtgever.
- Ontwikkelen van een eventconcept. #concepting #creativiteit
- Tactische en operationele uitwerking. #eventorganisatie #experience
- Organisatie van het event. #draaiboek
- Promotie van het event. #stakeholders #participanten #media
Resultaat
Team FIXX.co zette het evenement #HAVENTROTS op. Met groot succes. Prachtige content – in tekst, beeld en video – die het event promootte op social media. Een goed bezochte eerste editie van #haventrots – in de haven – waar stakeholders van de Zeehavenpolitie dé verhalen uit de Rotterdamse haven hoorden. En: leerden hoe zij zelf hun trots op de haven kunnen delen. Het event als startpunt voor nog meer initiatieven van de Zeehavenpolitie – online en offline.
Een impressie van team FIXX.co? Bekijk:
https://www.facebook.com/FIXX.co/
https://www.instagram.com/fixx_co/
Opleiding(en)
- Communicatie
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Dirk-Jan Grootenboer (Zeehavenpolitie Rotterdam) - https://www.politie.nl/themas/zeehavenpolitie.html
Tweedejaars studenten Juliën, Vinodh, Samuel, Inge en Tessa
Begeleider(s)
Iris Withuis