Vraagstelling
Ontwikkel nieuwe producten of diensten voor FedEx die zij in de toekomst kunnen gaan toevoegen aan hun dienstverlening of assortiment. Gebruik daarvoor minstens als nieuwe technologie Artificial Intelligence (machine learning).
Aanpak
In een periode van 5 maanden is een concept eerst uitgedacht, voorgelegd aan de opdrachtgever, gefinetuned en uiteindelijk ontwikkeld zodat er getest kon gaan worden wat het effect is van deze richting.
Het concept bestond uit inzet van de metro en fietskoeriers als transportmiddelen voor pakketten. Het is de bedoeling dat er pakketten vanuit een main hub via de metro naar de metrostations worden gebracht. Vanuit de metrostations brengen fietskoeriers de pakketten naar de klant.
Resultaat
Er is een dashboard ontwikkeld voor medewerkers die werken op een pakkethub. Op het dashboard kunnen zij alle pakketten die bezorgd moeten worden zien, en kan de optimale route berekent worden voor de fietskoeriers. Om deze route te berekenen wordt gebruik gemaakt van de Grasshopper API.
Opleiding(en)
- Creative Media and Game Technologies
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Milan, Geoffrey, Denzel, Jersson en Orlando
Begeleider(s)
Nathalie en Ruben