Vraagstelling
Bij het opstellen van de Plan van Aanpak is de volgende probleemstelling geschreven: Hoe kan een nieuw bordspel meer inzicht geven over de schakels tussen de verschillende logistieke partijen, waardoor een efficiënter gebruik van de capaciteit van de schepen en de samenwerking van deze partijen?
Aanpak
De aanpak is gedaan volgens de Iteratiemethode. Een iteratie is een fase van het project. De eerste iteratiefase was een explore-scope fase. Hierin moest er onderzoek gedaan worden naar de processen van de binnenvaart en theorieën over bordspellen. De andere iteraties wordt er een prototype gemaakt, en aan het einde van de iteratie wordt de prototype getest. In totaal waren er 4 iteratiefases. Het prototype werd getest door de opdrachtgever en de stakeholders van dit project. één van de stakeholders is het Havenbedrijf Rotterdam.
Resultaat
Het eindresultaat is het bordspel genaamd: Binnenvaart Game. Het spel is goed bevallen bij de opdrachtgever en de stakeholders. Er zijn planningen zijn gemaakt om het spel te gaan produceren. Het spel wordt geproduceerd als zakelijke relatie geschenk, maar ook als publieke versie. Het meerwaarde van het product is dat het spel zorgt ervoor dat er betere inzicht komt over de processen van de binnenvaart. Voor het bedrijfsleven bevat dit spel ook een leerzaam doel, omdat een betere communicatie leidt tot een betere samenwerking. Uiteindelijk is het altijd leuk om een bordspel te spelen!
Opleiding(en)
- Logistics Engineering
Type
Project
Aan dit project werkten mee
T. van Benthem