Leren – De toetsrevolutie
dr. Dominique Sluijsmans (lector Professioneel Beoordelen bij Hogeschool Zuyd, co-auteur 'Wijze lessen' en 'Toetsrevolutie'): een column over de ontwikkeling van formatief toetsen in het Nederlandse onderwijs.
Onderzoeken – Lesson study
Prof. dr. Wouter van Joolingen (hoogleraar Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen, Universiteit Utrecht, wetenschappelijke directeur Freudenthal Instituut): een column over 'lesson study'.
Dit is een vorm van gezamenlijk onderzoek naar de werking van een lesontwerp dat ook door een aantal van de MLI-studenten gebruikt wordt voor het afstudeeronderzoek.
Innoveren - Honoursonderwijs
Ron Weerheijm (onderwijskundig adviseur Hogeschool Rotterdam, manager honoursprogramma): een column over 'Veranderen is meebewegen'.
Heeft honoursonderwijs in het hbo ontwikkeld en daarbij veel geleerd over hoe innovaties wel en niet van de grond komen in een onderwijsinstelling.