Let’s change the face of business
Hoe de wereld er over tien jaar uitziet, weet niemand. Duidelijk is dat ons onderwijs en het bedrijfsleven moeten aanpassen en onszelf daarom continu opnieuw moeten durven uitvinden. Alleen dan kan de Business School studenten opleiden die vandaag met de voeten in de klei staan, maar ook de wereld van morgen kunnen vormgeven.
We benoemen om deze reden vier kernthema’s die de komende jaren centraal staan voor de Business School. Deze thema’s zijn essentieel om relevant te blijven, nu en in de toekomst. Ze komen terug in alles wat wij doen.
Betekeniseconomie
Onze studenten streven naar een economie waarin welvaart een mideel is om het welzijn van mens en milieu te verhogen. Studenten leren bij de Business School daarom nieuwe waardensystemen en ontwikkelen innovatieve businessmodellen. Zo helpen ze het bedrijfsleven om sociale en ecologische doelstellingen winstgevend te maken.
Circulaire economie
Onze studenten streven ook naar een duurzame en circulaire economie, waarin grondstoffen maximaal worden hergebruikt, bezit steeds meer plaatsmaakt voor delen en productie en transport minimale impact hebben. Wij leren ze om de concurrentiepositie van bedrijven te versterken, door circulaire initiatieven winstgeven te maken.
Digitale economie
Technologische en digitale ontwikkelingen veranderen beroepen en markten ingrijpend. De Business School leert studenten om bedrijven te laten meegroeien met de razendsnelle ontwikkelingen, bijvoorbeeld door digitale bedrijfsprocessen te optimaliseren of de vele mogelijkheden van data te exploiteren.
Leiderschap
Studenten van de Business School leren verandering te zien als kans. Ze weten anderen te inspireren tot vernieuwing en helpen bedrijven meegroeien naar een digitale en circulaire betekeniseconomie.