Vraagstelling
Open Rotterdam is dé lokale omroep van Rotterdam. De omroep maakt programma’s en content voor radio, tv en online. En brengt verhalen uit het hart van de stad. Ze won al de prijs voor beste lokale omroep.
Maar: ze wil bekender worden! Alleen: wat is eigenlijk hun verhaal? Wat kenmerkt Open Rotterdam? En hoe vertel je dat verhaal?
Eerstejaars studenten Communicatie kregen 4 weken de tijd om die vragen te beantwoorden. Net binnen op de opleiding en meteen een uitdagend project.
Aanpak
- Teams vormen van circa vier studenten.
- Onderzoek naar de identiteit van de organisatie. Interviews.
- Onderzoek doen naar trends en ontwikkelingen in branche en samenleving.
- De identiteit in kaart brengen. Theorie & voorbeelden: identiteit en organisaties.
- Het organisatieverhaal schrijven. Theorie & voorbeeld: storytelling & creative writing.
- Het organisatieverhaal verantwoorden. De keuzes uitleggen met alles wat deze periode geleerd is.
Resultaat
Een grote set organisatieverhalen. Die de identiteit van Open Rotterdam op een aantrekkelijke manier verwoorden. Namelijk: in verhaalvorm. Onderbouwd met theorie, voorbeelden en inzichten uit de wereld van communicatie, storytelling en organisatiekunde.
Opleiding(en)
- Communicatie
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Website: Louka, Liza, Bo en Emma
Begeleider(s)
Gerline Bax & Bas Los