Vraagstelling
30 Studenten van de minor City Branding namen begin 2011 de rol aan van een toeristisch marketing- en promotiebureau. Als zogenaamde ‘leisure-consultants’ hebben zij in opdracht van de K5- gemeenten in zes groepen een plan geschreven om de regio Krimpenerwaard op de Nederlandse markt bij de juiste doelgroep te promoten.
Aanpak
De studenten hebben een beroepsproduct opgeleverd dat was onderverdeeld in een drietal deelproducten. Een onderzoeksrapport, een strategisch advies en een actieplan. Deze stappen waren nodig om onder andere de doelgroep in kaart te brengen, de identiteit van de Krimpenerwaard vast te stellen en om een gericht promotieplan te schrijven om het aanbod bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.
Resultaat
Het bestuur van de K5-gemeenten heeft de voorstellen van de studenten tijdens een kick-off gepresenteerd, waarbij vele stakeholders uit het gebied aanwezig waren. In een aansluitende netwerkbijeenkomst hebben de studenten contacten gelegd en vervolgafspraken gemaakt. Bij de eindpresentaties trad het gezamenlijke werkveld op als jury. Het belangrijkste resultaat is de totstandkoming van een collectief draagvlak voor toerisme in en naar het gebied. Alle rapporten zijn op de K5-website geplaatst en bestuurlijk besproken. In het najaar van 2011 vindt het vervolg plaats.
Opleiding(en)
- Leisure Management
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Lisanne van Erk, Melanie Heuvelman