Menu
    English

    Het gebruik van emotie in social media campagnes

    LBi Lost Boys - Amsterdam

    User Experience Design Voor mijn afstudeerproject ben ik begonnen met een literatuurstudie naar emotie, ontwerp, campagnes en social media. Daarnaast heb ik vraaggesprekken gevoerd met de doelgroep. Vrij snel kwam ik op mijn praktijkcase “Go Baby!”, een

    Vraagstelling

    User Experience Design Voor mijn afstudeerproject ben ik begonnen met een literatuurstudie naar emotie, ontwerp, campagnes en social media. Daarnaast heb ik vraaggesprekken gevoerd met de doelgroep. Vrij snel kwam ik op mijn praktijkcase “Go Baby!”, een campagne van Zwitsal. Deze vormde een belangrijke basis voor mijn onderzoek naar emotie en ontwerp in een social media campagne.

    Aanpak

    Op basis van de praktijkcase zijn de bevindingen van mijn literatuuronderzoek getoetst door vraaggesprekken met de doelgroep, om te kijken of de verwachtingen overeenkwamen met diens beleving.

    Resultaat

    Het onderzoek heeft een goede conclusie opgeleverd waarmee in de toekomst verder gewerkt kan worden. Daarnaast is “Go Baby – Zwitsal” een succesvolle campagne geworden.

    Opleiding(en)

    • Communication and Multimedia Design

    Type

    Afstuderen

    Aan dit project werkten mee

    Janneke Scheerhoorn