Vraagstelling
“Hoe kunnen we bezoekers van het hotel beter verbinden met het hotel en de stad waar ze zich in bevinden?”
Aanpak
We hebben onderzoek gedaan naar de gasten van het hotel, concurrerende hotels, Rotterdam en de Rotterdammers. Vanuit deze inzichten is een concept gegroeid. Na het uitschrijven van dit concept zijn we deze gaan visualiseren. De verschillende disciplines werkten tegelijkertijd aan het product. Door het product tussentijds te testen, te verbeteren en de feedback van de klant op te vragen zijn we tot het eindproduct gekomen.
Resultaat
We hebben een applicatie opgeleverd waarmee het Ibis hotel, de stad en de Rotterdam met elkaar verbindt. Zo kunnen de gasten kennis en interesses delen, leren ze de stad beter kennen en ontstaat er meer binding met het hotel. Met behulp van Ibis Circle kan het Ibis zich onderscheiden van de concurrerende hotels, door betrokken te zijn met de stad. Op deze manier verkrijgen ze ook een betere band met de klant en kunnen ze het hotel beter vullen. Wij hebben tijdens dit proces erg veel geleerd over het belang van communicatie tijdens het ontwikkelen van dit product.
Duurzaam
Dit project is duurzaam.
Opleiding(en)
- Meerdere opleidingen van het Instituut voor Communicatie, Media & Informatietechnologie
Type
Project
Aan dit project werkten mee
L. Dores, N. Fareghi, Jordi Holleman, My Nguyen
Begeleider(s)
Sandra Hekkelman