Vraagstelling
Jongeren van Rotterdam-Zuid hebben extra begeleiding nodig bij school- en huiswerk, doordat de meeste ouders het kind niet kunnen begeleiden. De missie van Mentoren op Zuid is het versterken van het toekomstperspectief van alle kinderen uit het primair en voortgezet onderwijs op Zuid door 1-op-1-mentoring op school te bieden. Om deze doelstelling te behalen, zijn targets vastgesteld, zoals het aantal studenten. Welke invloed heeft de naamsbekendheid binnen Hogeschool Rotterdam van het keuzevak op het behalen van het minimaal aantal studentmentoren en hoe kan de naamsbekendheid vergroot worden?
Aanpak
Er is gekozen voor een vergelijkend onderzoek, waarbij de onderzoeksresultaten van de instituten IFM en COM met elkaar worden vergeleken. De beide instituten komen vanaf studiejaar 2017/2018 samen binnen de locatie Hogeschool Rotterdam – Rotterdam Business School (RBS). Het instituut COM dat bijna niet bekend is met het keuzevak en het instituut IFM dat bekend is met het keuzevak.
Resultaat
Volgens de studenten kan het LinkedIn-bericht over MoZ gedeeld worden door docenten of beroemde vakmensen. De studenten geven aan op deze manier beïnvloed te kunnen worden om het bericht op LinkedIn te lezen. Verder wordt er opgemerkt dat de studenten zaken rondom school bijna altijd op school bekijken. Social Media moet volgens de studenten geen plekje zijn om schoolzaken met elkaar te delen.
Opleiding(en)
- Commerciële Economie
Type
Afstuderen
Aan dit project werkten mee
Tülay Akbulut
Begeleider(s)
P.C.M. Dekker, Sabine Maertens, S. Nassiri